onsdag 20 februari 2013

Grön onsdag - Pahlish Still Alive

Åh, detta underbara lack! Det förtjänar så mycket bättre än dessa tråkiga bilder tagna på mitt kontor. Jag hoppas ändå att ni kan förstå vilket otroligt lack det är. Helt klart en favorit bland gröna lack. Eller ja, bland lack generellt också.

Basen skiftar mellan olika gröna nyanser i olika ljus. I denna bas finns dessutom massa glitter i olika färger. Jag tror inte att alla färger kommer fram på mina bilder men jag har i alla fall sett glitter i guld, koppar, grönt och blått. Även glittret tycks skifta en del i färg beroende på ljus och vinkel. Mycket som händer med andra ord!

Formulan är helt fantastisk. Detta är två lager, ingen layering. Det är ganska tjockt i konsistensen, men det gör bara att det blir desto enklare att kontrollera utan att för den delen göra det svårhanterligt på något annat sätt.

Detta är ett sådant lack jag inte kan tänka mig att leva utan. Det är nästan så att jag behöver en back up. Tänk om denna flaska skulle försvinna på något sätt?! Jag skulle inte klara av det...










7 kommentarer: