onsdag 12 september 2012

Isadora Trend Nails "Jewels of the orient"

Isadora släpper i år en riktigt fin höst-/vinterkollektion med sina Wonder Nail-lack.  Såhär skriver de på hemsida:

IsaDora presenterar nu säsongens mest fashionabla nagellacksfärger i sin nya trendkollektion “Jewels of the Orient”.

Inspirationen kommer från de varma, dynamiska färgerna som symboliserar Orienten. Rött som i “Orient Express”, orange från “Sultan palace” och en blå färg som bara kan ses i påfågelns fjädrar, “Peacock”.

“Persian Princess” är dynamiskt lila, inspirerad av grandiös, fornstor, kunglig glans: en färg som får dina naglar att poppa!

“Silk Road” har samma djupblå färg som du kan se på öknens himmel, med glittrande guld, gult, rött, grönt och blått, som när stadens ljus försvunnit och endast stjärnor och stjärnfall lyser upp den klara natthimlen.

Dessa och andra färger från “Jewels of the Orient” kan ses på höstens catwalks och är även perfekta för att matcha dina svarta kläder som du vill accentuera med färg.

 IsaDora Trend Nails Autumn/Winter 2012


Jag har nu fått hem elva av de tolv lacken (skippade Paradise Green som jag inte upplevde som särskilt spännande). Redan nu har jag köpt en dubblett av Beetle Green och det får nog bli några till, för dessa lack imponerar verkligen. Jag har testat igenom dem lite snabbt och de är extremt välpigmenterande och täckande. Nästan alla kräver endast ett lager. Formulan verkar riktigt bra. dessutom är de grymt snygga. Silk och Oasis rekommenderar jag verkligen att man kollar in lite närmre och Orient Express är ett fint mörkt rött till hösten. Även Night Flight och Dynasty är lack som faller mig i smaken.

Självklart kommer mer ingående recensioner så fort jag hunnit testa lacken närmare. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar