tisdag 11 september 2012

Orly Flicker

Detta lack har redan visats tusentals gånger känns det som, men jag kan såklart inte undvika att visa upp det jag också. Rent generellt var jag väl inte så imponerad av Orlys höstkollektion i år, men detta och Smolder var självklara att klicka hem.

Jag gillar ju orangea lack och detta var ett fint tillskott till samlingen. Det är en mer rostigt, en bränd orange kan man väl säga, än vad jag är van vid. Riktigt fint till hösten såklart. Jag har läst att någon tyckte att det påminde om höstlöv, och det är väl en alldeles utmärkt beskrivning tycker jag. Det är ett lack som riktigt glöder dessutom, speciellt i solen där skimret verkligen framträder.

Jag blev förvånad över hur skirt detta lack var. Tre lager krävdes och det får väl ändå anses vara rätt okej, i alla fall med tanke på att jag hade räknat med fyra efter att jag hade målat första lagret. I övrigt var formulan toppen. Den lilla blippen i långfingret är bara ett handhavandefel, inget man kan skylla på lacket.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar