torsdag 13 september 2012

Lumene Magical Moment

Här kommer en typ av lila som jag faktiskt gillar. Den här mörka färgen, lite lutande åt det vinröda hållet, uppskattar jag verkligen, speciellt nu i höst. Det är en riktigt fin färg, med sådär lagom mycket glitter. Kanske lite mer glitter än vad som framkommer på bilderna, men inte så mycket.

Detta är mitt första Lumene-lack och jag är verkligen inte imponerad med formulan. Det var extremt rinnigt och svårt att få snyggt. Det rann ner i nagelbanden på flera ställen. Penseln var inte till någon nytta för att kontrollera den rinniga formulan heller. Färgen, speciellt den som rann ner i nagelbanden, var dessutom jättesvår att få bort sedan. Tre lager har jag i alla fall på bilderna nedan.

Nej, detta är inget lack jag kommer att använda igen. Lite synd på färgen, men det är ju inte direkt svårt att hitta liknande lack så jag kommer klara mig utan detta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar