onsdag 5 september 2012

L´Oréal 401 Rouge Pin Up

Ännu en gång en seg inledning på veckan, ledsen för det. Nu har jag dessutom gått och blivit sjuk, och är egentligen alldeles för seg för att orka formulera något bra här. Så ja, håll till godo...

Jag är inte helt säker på att jag fått namnet rätt här. Jag vet att det är nr 401 men själva namnet är avskavt från flaskan. Rouge Pin Up är i alla fall namnet jag får upp när jag googlar det. Lacket kommer i alla fall från serie L´Oréals Color Riche Le Vernis som lanserades i början av året.

Färgen är en klassisk röd, inte så mycket mer att orda om där. En vacker färg som funkar för det mesta. Det är en jelly, vilket inte är min favorit finish, men det funkar det också. Lite VNL syns ju på dessa bilder, men det var inte så tydligt i verkligheten. När det kommer till färgåtergivningen ville inte kameran riktigt. Jag försökte trixa och fixa men den enda bilden med riktigt bra färgåtergivning är den första, de andra drar lite för mycket åt rosa.

Formulan är helt okej. Jag hade två eller tre lager, men skulle nog säga att det krävs tre om man vill undvika VNL i högsta möjliga mån. Borsten är stor och bred så ni som inte uppskattar denna typ av borste borde undvika dessa lack.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar