fredag 14 september 2012

Orly Au Champagne

Jag bär sällan vita lack. Jag kan möjligtvis ha något ljust, nästan genomskinligt då och då, men riktiga "Tipp-Ex"-naglar har jag verkligen inte ofta. Här kommer dock faktiskt ett sådant lack. Just detta heter Au Champagne och kommer från ORLYs “Holiday Soirée”-kollektion.

Jag hade tänkt mig att detta lack skulle vara mer pärlemorskimrande. Det är så jag uppfattat det utifrån andras bilder. På mig blev det istället helt vitt. Kanske hade det hjälp att köra på ett överlack, för det torkade matt, eller ha ett lager mindre. Det var i alla fall väldigt synd att skimret inte alls framträdde, men jag kommer nog ge det någon mer chans framöver. Jag försökte fånga skimret på en flaskbild i alla fall, men inte ens det gick speciellt bra...

Formulan var förvånansvärt bra. Vita lack brukar ju inte vara de enklaste men jag upplevde inga större problem med detta. Tre lager hade jag, men som sagt hade det nog varit bättre med två. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar