onsdag 31 oktober 2012

China Glaze United

Jag vill hinna med ett sista Rosa Bandet-inlägg innan klockan slår över till november. Denna gång blir det ett lack från China Glaze "United In Purpose"-kollektion från i år. Kollektionen innehöll tolv lack, vilket enligt mig är lite för många för en kollektion som denna som syftar till att sprida promota Rosa Bandet och dess idé. Jag hade uppskattat om man la ner lite mer på några färre lack, och jag tror att det hade kunnat få mer genomslag. Jag köpte i alla fall de två glitterlacken, United som jag visar här, och det lite ljusare Hello Gorgeous. Det senare gav jag dock bort till en av mina systrar, men jag har en ny flaska på väg hem till mig nu, även om jag kanske hade klarat mig med bara United också.

Hur som helst, till lacket. Det är alltså ett glitterlack med mängder av mörkrosa, guldigt, och holografiskt glitter. Såpass mycket glitter att det faktiskt går ganska lätt att få opakt på egen hand. Det torkar som synes matt. Den matta ytan påminner nästan om sand på något sätt. Jag har inget överlack på bilderna nedan, men borde såklart ha fixat fram någon bild med överlack också, så att ni hade fått sett glittret i all sin prakt. Det är lätt att vara efterklok... Till mitt försvar får jag väl säga att detta var ett av de lack som swatchade under förra helgen, och när jag väl kom till United var hjärnan troligtvis helt rökt av alla ångorna.

Jag minns åtminstone att formulan var helt okej. Glitterlack som detta torkar normalt väldigt snabbt, och det här var inget undantag. Jag tror att jag har tre lager på bilderna nedan, men egentligen kan man nog få det opakt på endast två lager, vilket är riktigt schysst!









Slutligen vill jag uppmana er alla att skänka en slant till Cancerfonden. Bröstcancer drabbar så ofantligt många, både direkt och indirekt, och pengarna behövs verkligen! Du kan t.ex. sms:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Mer info och möjlighet att skänka via betalkort/internetbank finns här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar