tisdag 23 oktober 2012

Lime Crime Crema De Limón

Dags för en paus i allt glitter? En lugn och fin pastell kanske kan vara lämpligt i sådana fall. Just denna kommer från ett av mina nya favoritmärken, nämligen Lime Crime. Lime Crime är inte ett renodlat nagellacksmärke, de sysslar med smink i allmänhet, men med denna kollektion bestående av sju lack har de lyckats enormt bra!

Jag är en sådan som faktiskt gillar gula lack. Det är inget jag använder dagligen, men ibland är det riktigt fint. Det här är en nyans som jag tror kan passa många. Inte för skrikigt på något sätt. Det ser ju verkligen ut som citronkräm också. Passande namn med andra ord.

Anledningen till att Lime Crimes lack blivit en sådan enorm favorit hos mig är den otroliga formulan. Pasteller brukar ju vara lite bråkiga, men dessa går inte att misslyckas med. Efter två lager är det perfekt. Jag fick hem detta och tre andra ur kollektionen nyligen och efter en snabb swatchning slängde jag mig på datorn och beställde back-ups av tre av dem - det är rätt bra betyg!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar