måndag 22 oktober 2012

Deborah Lippmann Let's Go Crazy

Vi kickstartar veckan med ett morgoninlägg! Har man riktigt tur kanske det även kommer ett kvällsinlägg dag, men vem vet..

Deborah Lippmann gör fantastiska lack. Så enkelt är det bara. Jag har flera lack som Let's Go Crazy sedan tidigare. Candy Shop och Forget You från samma märke bygger på helt samma idé, men har andra grundfärger. Detta är en version med lila bas och massor med glitter i alla möjliga färger och storlekar. Jellybasen täcker en del av glittret, vilket får en väldigt fin effekt. Det är nästan som en jelly-sandwich, men i ett och samma lack.

Formulan är det absolut inga problem med. Ibland kan det vara lite svårt att få glittret bra spritt över hela nageln, men det kan man alltid lösa om man är lite om sig och kring sig. Jag har här lagt ett lager över ett svart lack (vilket sticker fram lite här och var om man kollar riktigt noga..) för att tjäna lite tid, men kör man det utan underkläder krävs kanske tre lager.

Som vanligt är det mer eller mindre omöjligt för min kamera att fånga upp den lila färgen. Här har det blivit mörkare än vad det är i verkligheten. Jag försökte fixa till färgen lite, men det ville sig inte. Det är alltså ljusare och mer lila i verkligheten.










2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att läsa din blogg! Jag är en ganska nybliven nagellacksnörd och läser en del sådana bloggar. Riktigt snyggt nagellack Deborah Lippman Let's Go Crazy. Jag äger inget av hennes lack än. Vart köper du dina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kommit in i nagellacksnörderiet ;) Detta har jag faktiskt köpt på eleven.se. De finns dock billigare på vissa utländska sidor, t.ex. revolveclothing.com. Ebay kan man såklart också leta runt lite på. DL-lacken rekommenderas dock verkligen, jag har inte varit missnöjd med något hittills.

      Radera