tisdag 23 oktober 2012

Orly You Are Not Alone

Som alla säkerligen redan vet är oktobermånad vigd åt Rosa Bandet och kampen emot bröstcancer. Så är det naturligtvis också i nagellacksvärlden. Jag har varit lite dålig på att anamma detta tema, men här kommer i alla fall ett rosa lack, och förhoppningsvis hinner vi med något mer innan oktober är slut.

Det blir ännu ett glitterlack (går kanske att se att jag snurrat in på detta lite..?) som är såpass täckande att man slipper ha det över ett annat lack. Tyvärr är ju rosa inte min favoritfärg när det kommer till nagellack och därför upplever jag inte detta lack som riktigt så fint som jag hade velat. Kontexten, och den fina utformningen på flaskan, väger dock upp detta.

Jag kan tyvärr inte riktigt uttala mig om formulan. Jag skötte lackningen väldigt dåligt och orkade inte vänta mellan lagerna. Det är inte att rekommendera. Det byggdes upp vallar, jag hade mängder av kala fläckar och det var bara allmänt fult. Om man bara tar det lugnt och sansat, kör på tunna lager och verkligen låter det torka emellan ska det inte vara några problem. Borttagningen är dock en annan femma...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar