lördag 27 oktober 2012

OPI GoldenEye

Även denna lördag, precis som förra, har ägnats åt en hel del swatchande av nagellack. Jag tror dock att jag måste se till att skriva lite inlägg under morgondagen också, om jag ska lyckas uppdatera varje dag i nästa vecka. På torsdag börjar jag det nya jobbet så risken är väl att jag kommer vara mer eller mindre slut varje dag i några månader framöver...

Här kommer i alla fall ännu ett av lacken ur OPIs Skyfall-kollektion, denna gången GoldenEye efter en film från 1995 med Pierce Brosnan i spetsen. Ganska självklart namn på kollektionens guldlack kan tyckas (även om Goldfinger såklart hade varit än mer självklart..). Hur som helst, till lacket.

Färgen är alldeles utmärkt på detta lack. Verkligen som flytande guld. Tyvärr är färgen inte alldeles utmärkt i kombination med min hudton. Jag tycker verkligen inte att det passar mig. Jag vill verkligen gilla guldlack, men hittar sällan några som passar mig så tyvärr är det nog mig det är fel på. Möjligtvis skulle en kallare ton passa mig bättre?

Om man passar i guld kan jag i alla fall verkligen rekommendera GoldenEye. Det är enkelt att kontrollera och flyter på smidigt. Tror att det var två eller tre lager jag körde på, det brukar vara så. Minns det inte som varken exceptionellt täckande eller exceptionellt skirt, mellanlack på den fronten.







2 kommentarer:

  1. Tycker det är ett ljuvligt lack men det passar inte min hudton heller. Köpte det mest för att ha i nail art. Tror också att en ljusare o kallare guldton skulle passa mig bättre. Har Zoya Ziv på väg hem som ska bli spännande att testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag insåg innan att det troligtvis inte skulle passa, men kunde inte hålla mig ifrån det ändå, dum man är ibland :) Ziv är på väg hem till mig också, håller tummarna för att det ska passa bättre.

      Radera