onsdag 31 oktober 2012

Halloween-special!

Idag firas ju som bekant Halloween runt om på jordklotet. Jag är inte mycket för att klä ut mig, men tänkte i alla fall fira det på mitt sätt, genom en lacksspecial här på bloggen. Jag har valt ut tre lack från China Glaze Halloween-kollektioner ett från 2010, ett från 2011 och ett från årets kollektion.

China Glaze Ick-A-Bod-Y
Ick-A-Bod-Y är väl i mångt och mycket ett perfekt halloween-lack? Orange glitter i en grönaktig, nästan svart, bas låter ju i alla fall perfekt. I mina ögon är det dock inte ett speciellt snyggt lack. Jag kan möjligtvis använda det någon mer halloween, men i övrigt kommer det att få stanna nere i Helmern. Jag tror att det var två lager, eller möjligtvis tre. Det borde dock varit minst ett till, men jag orkade inte... Formulan var väl okej, inte mycket att säga kring den.









China Glaze It's Alive
Här kommer istället ett lack som jag gillar desto mer. Det kan nog få åka fram när som helst under året till och med. Det är en ganska mörkt grön bas med ljusare grönt glitter i två olika storlekar, riktigt fint glitter och en större variant. Hemskt tjusigt! Formulan var även den riktigt bra. Tror att det rör sig om två eller tre lager på bilderna.









China Glaze Bizarre Blurple
Som vanligt är blålila lack extremt svårfotade. Detta är inte korrekt återgivet vad gäller färgen. Jag skulle säga att det egentligen innehåller mer lila toner. Lila eller nästan vinröda. Det är svårt att sätta fingret på vilken färg det egentligen är. Det är nog blått, lila och mörkrött i en enda stor blandning, hur konstigt det än låter. Hur som helst en väldigt fin och spännande färg. Detta släpptes alltså med årets halloween-kollektion men i mina ögon är det inte riktigt ett lack som är passande för denna högtid. Det känns mer som ett lack som skulle kunna släppas i vilken höst- eller julkollektion som helst. Formulan var fantastisk och jag tror att jag körde på två lager här.






2 kommentarer:

  1. It's alive är en riktigt favorit hos mig med!

    SvaraRadera
  2. Åh tre super snygga färger verkligen!! Älskar de alla tre!

    SvaraRadera