söndag 21 oktober 2012

Rescue Beauty Lounge Frugalista

Jag har fått hem så himla mycket roliga lack på sista tiden. Flera märken som jag aldrig tidigare testat och som jag blivit helt kär i. Fantastiskt kul. Idag fick jag äntligen tillfälle att swatcha en del av dem, så i nästa vecka kommer det absolut upp en del fint.

Vi börjar med en ordentlig glitterbomb, nämligen Frugalista från Rescue Beauty Lounge, RBL som jag nyligen inhandlade via underbara Nailmail. Frugalista är ett glitterlack med en genomskinlig bas och glitter i lila och silver. Mitt första RBL, och jag kan knappt bärga mig tills jag får hem fler, för jäklar så fint det var. Som vanligt gör bilderna inte lacket rättvisa. Glitterlack som detta måste helt enkelt upplevas i verkligheten. Eller ja, det gäller ju alla lack egentligen, men i synnerhet lack som detta.

Formulan är helt okej för att vara ett lack med så mycket glitter. Det blir onekligen lite tjockare och aningens svårnavigerat. Eftersom jag bara hade det för att fota det orkade jag inte riktigt vänta mellan lagren, vilket gjorde det svårare. Om man kör på tunna lager och verkligen låter dem torka emellan blir det troligtvis bättre. Tre lager räcker för full täckning. Jag tror dock att jag kommer att köra detta över något annat lack framöver, för att underlätta lite.


Visst är det förresten snyggt att det syns så tydligt att jag använt väldigt mycket för mycket remover idag. De vita fingrarna. Smällar man får ta när man kör en swatch-dag...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar