torsdag 11 oktober 2012

Color Club Hocus Pocus


Idag kör vi på glittrigt tycker jag! Hocus Pocus från Color Club har jag tyvärr bara en liten, liten flaska av, och den tycks vara svår att få tag på. Jag tror att den bara släpptes i ett miniset lagom till halloween 2010.

Jag har här lagt Hocus Pocus över vita Au Champagne från Orly. Det framstår alltså som mer vitt än vad det är egentligen. Det är dock lite svårt att beskriva färgen tycker jag. Det är helt klart mycket silverglitter, men det finns även en del lila och rosa toner i det, samt ibland lite beige/nude kanske? Väldigt snyggt i alla fall, och ett sådant glitterlack som funkar att ha en vanlig arbetsdag, utan att det tar över för mycket.

Jag tror att jag körde på två lager över vitt här. Formulan är väl sådär. Jag tycker ofta att kvalitén försämras en hel del när det handlar om småflaskor. Hänger väl säkerligen ihop med att jag inte gillar små fjantborstar också... Hur som helst funkar det ju helt okej med ett lack som detta, där man inte behöver vara så noggrann vid appliceringen.

Det kanske inte behöver nämnas, men naturligtvis är lacket mycket snyggare i verkligheten!



 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar