söndag 8 juli 2012

Bourjois 11

Detta är ett väldigt klassiskt rött lack som jag köpte på Amsterdams flygplats när jag hade ett transferstopp där för ett tag sedan. Jag har aldrig hört talas om dessa lack innan men lockades av att pröva den lite skumma penseln de använder sig av. Den är väldigt maffig och annorlunda...

Jag trodde att borsten skulle vara för stor och för fyrkantig men den är faktiskt helt okej att måla med. Jag vet inte hur det går ihop riktigt. Det krävs i alla fall inte många penseldrag med en pensel som denna.

Angående färgen så är den ju vad den är. Det finns tusen andra som detta men det är ändå en färg som alltid funkar. Detta är två ganska tunna lager men det är ändå full täckning.







Om ni trillar över lack från Bourjois tycker jag att ni ska testa i alla fall, de är lite annorlunda men ganska trevliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar