fredag 27 juli 2012

Holofredag: Make Up Store Madeleine

Min första holofredag, woho! Dock blir det inget jättespännande lack idag. Jag bestämde mig för ett tag sedan för att skaffa ett par holografiska grundlack. Inga snygga blåa, gröna eller röda som jag normalt gillar mest utan ett par mer neutrala. Så det blev ett silver och detta, Madeleine från Make Up Store. Det är ett nudefärgat lack med rosa undertoner som kommer fram mer i solljus när den holografiska effekten är som bäst.

Jag kan inte påstå att jag har mängder med hololack, men detta är nog i alla fall bland de med allra bäst holoeffekt. Den syns riktigt tydligt till och med inomhus, i vanligt dagsljus. I solljus blir det dessutom helt fantastiskt.

Jag tycker att detta lack är lite lagom. Passar vid de tillfällen man vill ha ett lite roligare lack som ändå inte sticker ut alldeles för mycket. Holoeffekten gör det kul, medan färgen tonar ner det lite.

Har inget att klaga på när det gäller formulan heller. Penseln är väl förvisso inte bland mina favoriter, men den funkar rätt okej ändå. Här är det tre lager. Och det blir många bilder så att ni verkligen ska se hur fint det är!









6 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Välkommen till holofredag :)

    SvaraRadera
  2. Madeleine är en skönhet. Min favorit av MUS hololack.

    SvaraRadera
  3. Åh vackra vackra Madde, gillar henne verkligen!!! Intressant att du tycker hon var lättmålad, jag tycker hon är en riktig subba ur den aspekten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tyckte att det var helt okej ändå. Dock blev de två första lagren inte alls snygga, så på det sättet var det väl inte toppen. Det tredje lagret räddade i alla fall allt :)

      Radera