söndag 8 juli 2012

Essie Navigate Her

Navigate Her släpptes med vårkollektionen Tour De Finance i år. Det är en väldigt mjuk grön som påminner lite om marsipan eller avokado. Eller nej, guacamole är det ju!

Jag blev väldigt förvånad nu när jag lackade med det. När det släpptes högg jag det direkt och det var kärlek vid första ögonkastet. Nu känner jag dock att mina känslor har svalnat. Jag vet inte vad det beror på, kanske är det helt enkelt ett lack som gör sig bättre på våren? Det kändes lite som om det bleknade i jämförelse med alla neoner och härliga Mojito Madness som jag är mer inne på nu.

Även formulan kändes sämre än vad jag mindes. Efter tre lager ser det helt okej ut, men de två första funkade verkligen inte, alldeles för strimmiga. Förvisso rimligt när det handlar om ett pastellack, men ändå, jag hade fått för mig att det var enklare att ha att göra med. Jag hoppas att det inte är så att det redan börjat tjockna, jag fick lite den känslan nämligen. Om det är så blir jag verkligen besviken.

Nåja, jag vet att det är så mycket bättre än vad jag upplever det nu så det kommer få fler chanser framöver, det är ett som är säkert.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar