måndag 9 juli 2012

Make Up Store Charmaine

Detta lack fastnade jag för efter att ha sett det på lite olika bloggar. Jag är dock förvånad över att inte fler uppmärksammat det. Förhoppningsvis förstår ni varför när ni ser bilderna.

 Charmaine är ett fint turkosblått lack. På flaskan står det shimmer men jag tycker att det är mer åt det holografiska hållet, även om den holografiska effekten inte är jättetydlig.

Jag tror att jag testat Make Up Stores lack någon gång tidigare men det var längesedan så det var spännande att ånyo se hur jag tycker om dem. Borsten är ingen favorit, den är för klumpig och oprecis på något sätt. Formulan kan man dock inte klaga på. Det är inte för tjockt och inte för rinnigt utan precis lagom. Det täcker även riktigt bra. Jag körde på två lager men detta är ett lack där man faktiskt kan nöja sig med ett om man har bråttom. Dock tycker jag av någon anledning att 130 kronor för Make Up Stores lack känns lite väl häftigt. Det kommer krävas något extra i färg- eller effektväg för att jag ska köpa deras lack igen, även om jag tyckte att just detta var klart värt pengarna.

Bildspam! 

Taget utomhus, inte direkt solljus.





Taget inomhus.


Även här hade mer solljus behövts (fasen att man bor i Sverige...) men jag tycker ändå att det syns väl vilken potential detta lack har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar