tisdag 17 juli 2012

Essie Mirror Metallics

Okej, hur dåliga mina naglar än är just nu kan jag inte riktigt hålla mig från att swatcha den kollektion som landade i min brevlåda idag, nämligen Essies Mirror Metallics, en sommarkollektion från i år. Den innehåller fem lack: lila Nothing Else Metals, silvriga No Place Like Chrome, kopparfärgade Penny Talk, blåa Blue Rhapsody och guldiga Good As Gold. Jag har faktiskt inga lack som dessa sedan tidigare så det var väldigt spännande att äntligen få hem dem. Ignorera bara mina nagelband och hacket i min pekfingernagel på bilderna nedan är ni snälla ;)


Nothing Else Metals
På bilderna ser denna ganska silvrig ut, men det är med en klar ton av lila i alla fall. Detta framkommer mer i verkligheten. Den lila tonen gör det lite mer spännande utan att bli för gulligulligt.






No Place Like Chrome
Denna är väldigt mycket silver, det är nästan så att man kan spegla sig i den. Så mycket mer kan man inte säga om den tror jag. Jag gillar den verkligen.






Penny Talk
Jag hade faktiskt tänkt skippa detta från början. Efter att ha kollat in lite fler bilder på det ångrade jag mig dock i sista sekund och det är jag väldigt glad för. Det är en väldigt behaglig färg måste jag säga. Jag personligen är dock inte van vid kopparfärgade lack så det tog en stund att vänja sig vid den. Jag kan nästan tänka mig att den passar ännu bättre när man är lite vinterblek, men jag vet inte varför jag inbillar mig att det skulle vara så. 






Blue Rhapsody
Jag trodde inte att jag skulle gilla detta. Normalt sett tycker jag bättre om mörkare blåa nyanser. Jag är fortfarande lite osäker på vad jag tycker om det. Jag gillar det definitivt mer än vad jag trodde att jag skulle göra, men jag är ändå osäker. Det kommer åka fram för försök igen. Ibland blir det sådär med lack antar jag, att man inte riktigt vet hur man själv tycker från början.






Good As Gold
Även detta lack är mest.. ja.. guldigt. Inte så mycket mer. En väldigt trevlig guldfärg som troligtvis är smickrande mot de flesta hudfärgerna. Jag gillar´t.






Det är onekligen väldigt spännande att lacka med dessa. De är konstigt trögflytande men glider ändå på förvånansvärt lätt. Tycker att de var riktigt härliga att lacka med faktiskt. Att ha någon ridgefiller under rekommenderas dock verkligen. Jag orkade inte sitta och fixa med det under alla nu, men jag har det under Good As Gold och det syntes stor skillnad i verkligheten. Jag tycker mig även se lite skillnad på korten. Jag har två lager på alla korten ovan. På någon nagel har jag kanske fixat till ytan med ett tredje, men alla är täckande med två, och ibland ett, lager. Good As Gold är den enda där jag har överlack, i övrigt är det den naturliga finishen som syns.

Dessa kommer definitivt åka fram många gånger framöver. Jag gillar alla, även om jag fortfarande är lite osäker på Blue Rhapsody då. Alla känns i alla fall som riktigt festliga lack, både vardagsfestliga och festfestliga. De är väl inte direkt unika, men som sagt hade jag inget som dessa tidigare så jag är hemskt nöjd över att få välkomna dem till min lilla samling.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker dessa lack är riktigt häftiga, så tack för fina bilder!
    Vart har du beställt dem från? Jag tycker så mycket om den nya platta penseln på de svenska Essielacken, men det kanske funkar lika bra med den gamla runda?

    SvaraRadera
  2. Jag beställde de flesta från transdesign.com och ett från Amazon. Sett att de flesta finns på http://www.head2toebeauty.com också. Nja, jag saknar den nya penseln lite, den hade nog funkat ännu bättre, men det går absolut med den mindre också. Helt lättlackade är de inte, men när man kommer in i det går det bättre.

    SvaraRadera