lördag 7 juli 2012

Nailtastics enkät

Uj uj, jag är toppensen med detta, Nailtastics nagelenkät. Icke desto mindre kan jag inte låta bli. Förseningen beror ju på att jag just börjar blogga så jag hoppas att det är okej ändå :)

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Jag har länge varit intresserad av nagellack. Jag vet att jag tidigt började måla naglarna, även i lite mer speciella färger. Riktig nörd har jag dock inte varit sedan jag började läsa andra nagelbloggar, runt årsskiftet 2011/2012 var det. Det var då jag började hålla mig uppdaterad med vilka kollektioner som släpptes, nagellackens namn och liknande.

Hur många nagellack har du i din samling?
Jag har inte räknat på ett tag, men det är i alla fall över 200 stycken.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Svårt, mycket svårt. Just nu gillar jag Essies formula mest, men de brister i färgutbud. Som så många andra som svarat på denna fråga måste jag svara OPI eller China Glaze. Det blir nog OPI. Nej, China Glaze. Nej... OPI...

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad? 
Jag tycker att det är en ganska obehaglig fråga måste jag säga... Men det varierar i alla fall. Allt från ett par hundra till dryga tusenlappen. Eftersom jag nyligen avslutat mina studier och strax börjar jobba tror jag dock att denna siffra kommer stiga framöver.

Dyraste lacket/lacken i din samling?
Jag har faktiskt inte några speciellt dyra lack. OPI är nog de jag betalat mest för. Kanske Rainbow Connection. Jag är dock lite sugen på en del Chanellack så det blir nog något sådant framöver.

Vilka är dina lemmings just nu?
Alldeles för många eftersom jag varit riktigt nagellacksberoende såpass kort tid har jag mycket att ta igen känner jag.

Favoritfinish?

Just nu är jag väldigt inne på neoner. Det är en ny kärlek som jag vill utforska framöver :)

Finish du bara inte klarar av?
Det måste vara frost. Eller, jag klarar väl av det, men någon favorit är det inte.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Som så många andra, Seche Vite och Scratch Nails Nail Food. Jag måste även ha en cuticle remover hemma, jag har dock ännu ingen absolut favorit där.

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Essies Mojito Madness - härligt lack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar