måndag 20 augusti 2012

China Glaze Splish Splash

Även denna temavecka kickar vi igång med en neon tycker jag! Här kommer nämligen ytterligare en från China Glaze sommarkollektion Summer Neons. Eller neon och neon.. Det torkar halvmatt så lite neonpigment finns det i, men speciellt "neonig" är det inte ändå. Dock hur fint som helst!

Först och främst älskar jag namnet. Det är härligt somrigt på något sätt. Jag gillar även färgen. Det är en vacker mellanblå färg med ett fint skimmer som tyvärr inte framkommer tillräckligt bra på bilderna nedan. Fotoförhållandena var inte på topp när jag bar det dessvärre. Färgåtergivningen är dock helt okej i övrigt, åtminstone på de tre sista bilderna. Den första bilden är inte helt korrekt.

Formulan hade jag inga större problem med. Det var ingen dröm att lacka med men helt okej. Lite av ett mellanlack när det kommer till den delen. På bilderna är det tre lager men det räcker absolut med två, det är bara jag som är lite störd som fortsätter lacka fastän jag inte behöver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar