tisdag 14 augusti 2012

Isadora Marzipan

Idag bjuds det på ett grönt lack av en ljusare sort.

Jag kan inte påstå att jag är jätteimponerad över färgen. Jag vet inte ens riktigt varför jag köpte det, det är sällan jag använder denna typ av färg. En ganska svår färg att beskriva är det också. Den drar lite åt det mintgröna hållet, som synes var det något min kamera ville få det till också. Den översta bilden visar korrekt färg, medan det mintiga tar över på de senare bilderna. En pastellig mintig grön med lite gula undertoner vill jag nog få det till. Inte riktigt marsipan i mina ögon dock.

Formulan var sådär på detta lack. Pasteller brukar ju generellt vara svåra, och detta var inget undantag. För tjockt för att jag ska tycka att det är kul att lacka med. Den breda penseln är inte heller någon favorit. Tre lager körde jag på för bilderna nedan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar