fredag 17 augusti 2012

E.L.F. Teal Blue

Att döpa detta lack till Teal BLUE är väldigt konstigt. Något blått finns inte att finna här. Teal kan jag köpa, men inte blue.

Extremt svårfotat är det i alla fall. Det går verkligen inte att få till rätt nyans. Det är mycket mer grönt än vad bilderna visar. Och mycket mer färg överhuvudtaget, inte alls så urvattnat. När man bildgooglar märker man dock att fler har problem med färgåtergivningen. Jag kan tänka mig att det är lite som med China Glaze Four Leaf Clover, en bildgoogling där visar ju tydligt att ingen får till samma färg som någon annan. När det gäller Blue Teal är detta den bild jag hittat som ligger närmast den verkliga färgen.

Lacket torkar lite halvmatt. På bilderna nedan är det inget överlack men jag tycker inte riktigt att den matta ytan syns helt ändå. Väldigt lagom matt är den i alla fall.

Formulan är hur bra som helst på detta lack. Det täcker finfint (nedan är det två lager) och det glider på fint. 

Helt klart ett mycket prisvärt, bra och snyggt lack!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar