söndag 19 augusti 2012

Mavala Racing Green

Sista lacket ut under denna temavecka blir Mavalas Racing Green. Det släpptes i Mavalas höstkollektion Paradox förra året.

Det är en mörk och ganska mjuk grön färg på detta lack. På bilderna ser det lite väl mörkt ut, riktigt så mörkt upplever jag det inte i verkligheten. Dessutom plockas de blåa tonerna upp väldigt lätt. Det finns en hel del blått i det, säkerligen såpass mycket att en del skulle vilja kalla det blått istället till och med. Jag upplever det ändå som främst grönt, i alla fall när jag tittar på det direkt på nageln.

Jag är inget fan av Mavalas pensel. Den är inte riktigt bred, utan snarare tjock och rund, och det tycker jag gör den svår att lacka med. Jag har inget emot breda penslar normalt sett. Formulan är ändå rätt okej, det täcker fint och glider på hyfsat lätt. Här har jag två lager.






Så vad tyckte ni om temaveckan? Gav den någon inspiration? Oavsett vad ni tyckte blir det i alla fall en ny nästa vecka. Vilken färg det blir avslöjar jag ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar