söndag 26 augusti 2012

OPI Russian Navy

Här kommer ett av mina första OPI-lack, och även ett av mina absoluta favoritlack. Det är ett riktigt go to-lack som passar i alla lägen. Helt fantastiskt fint. Eftersom det är så fint kommer jag visa det två gånger idag, först här i den "vanliga" versionen, och lite senare i den matta versionen.

Färgen är mörkt marinblå, men det är den lila tonen som gör det lite extra speciellt. Detta tillsammans med det fina skimret gör det till ett underbart lack. Faktiskt ett av OPIs riktiga klassisker, som fått en plats i det ordinarie utbudet, trots att det släpptes med en kollektion, Russian Collection, 2007. Det ska dock sägas att det är ett lack som gör sig extra bra i direkt solljus, vilket jag såklart inte hade tillgång till när jag fotograferade. Om ni vill se det i all sin prakt borde ni dock göra en liten bildgoogling.

Formulan är även den helt fantastisk. Inga problem alls att få detta snyggt. Glider på lätt och är enkelt att hantera. Ett lager har jag på bilderna här. Det går såklart att ha ett till lager för att få till en ännu mörkare färg, men jag gillar det såhär.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar