lördag 4 augusti 2012

Trind CC120

Här kommer ett litet schemalagt inlägg då jag för tillfället befinner mig mitt ute i skogen i en av våra sommarstugor. 

Jag gjorde några reafynd när jag var på Ica Maxi häromdagen, bland annat detta härliga lack från Trind. Jag har inte testat Trinds lack innan men eftersom jag hört mycket bra om dem tyckte jag att det var dags att pröva på ett.

Jag känner att jag redan helt lämnat sommaren bakom mig, i alla fall när det kommer till lack. Nu är jag helt inne på höstlack, och detta är ju definitivt ett sådant. Det är ett mörkt rött lack med lila och bruna undertoner. En riktigt snygg färg som man kan försvinna helt i när man sitter och tittar på lacket.

Formulan var riktigt bra. Lacket är lite rinnigare än vad jag är van vid, men det hade jag inga problem med riktigt. Jag hade dock kunnat vara lite mer försiktig, nu blev det en ganska snabb lackning som inte blev riktigt så snygg som jag hade velat.  Som synes fipplade jag till ringfingret också. Borsten är i alla fall även den riktigt bra och jag gillar hur flaskan är utformad, stor men ändå väldigt smidig att använda. På bilderna är det två lager men det är bara för att jag lackade sent igår och ville fräscha upp det lite idag, annars hade jag varit väldigt nöjd med ett lager. Det är inte ofta jag är det, kan jag lova, så jag är väldigt imponerad.

Sammanfattningsvis är det ett lack som jag helt klart rekommenderar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar